ایجاد ۵۵۰ كیلومتر مسیر دوچرخه در تهران تا پنج سال آینده

ایجاد ۵۵۰ كیلومتر مسیر دوچرخه در تهران تا پنج سال آینده

به گزارش لوازم حیوان خانگی مدیر پروژه تدوین سند جامع دوچرخه سواری تهران ضمن اشاره به برنامه پنج ساله شهرداری برای توسعه دوچرخه سواری در پایتخت، اظهار داشت: بر طبق این برنامه باید طی پنج سال آینده 550 كیلومتر مسیر دوچرخه در تهران ایجاد شود.



مهدی حسن زاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینكه اولین اقدامات برای تدوین سند جامع توسعه دوچرخه سواری تهران در سال ۹۶ انجام شد، اظهار نمود: این سند با همكاری یك گروه هلندی و مشاوران بین المللی تدوین و برنامه ای پنج ساله در سه بخش سخـت افزار، نرم افزار و سازمان افزار برای توسعه دوچرخه سواری در تهران درنظر گرفته شد.

مدیر پروژه تدوین سند جامع دوچرخه سواری تهران با اشاره به اینكه شهرداری تهران باید با تمام ارگان های ذی ربط همچون فدراسیون دوچرخه سواری، وزارتخانه های ورزش و جوانان، بهداشت، آموزش و پرورش و پلیس راهنمایی و رانندگی هماهنگی های لازم برای توسعه دوچرخه سواری را داشته باشد، اظهار داشت: متاسفانه گاهی اوقات دستگاه های مختلف بدون هماهنگی با یكدیگر اقدامات موازی انجام می دهند درصورتی كه اگر هماهنگی بین دستگاه های مختلف وجود داشته باشد اقدامات مختلف برای توسعه دوچرخه سواری موثرتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینكه بر طبق این برنامه شهرداری تهران باید طی پنج سال آینده مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و پاركینگ های دوچرخه در سطح شهر ایجاد كند، اشاره كرد: طی این پنج سال باید بطور كلی ۵۵۰ كیلومتر مسیر دوچرخه - در هر منطقه سالانه پنج كیلومتر - در شهر تهران ایجاد شود. همزمان نیز باید برای ترویج درباره و معرفی مسیرهای دوچرخه سواری اقدامات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و اطلاع رسانی صورت گیرد.

حسن زاده افزود: برای مثال هم اكنون وزارت بهداشت برنامه ها و بودجه های زیادی را صرف افزایش تحرك بدنی شهروندان و كاهش بیماری های غیرواگیر كرده است. از جانب دیگر شهرداری تهران نیز به دنبال توسعه دوچرخه سواری در كشور برای كاهش آلودگی هوا و رفع قسمتی از معضل ترافیك است. هماهنگی این دو دستگاه با یكدیگر می تواند علاوه بر توسعه دوچرخه سواری و كاهش آلودگی هوا كاهش بیماری های غیرواگیر و افزایش تحرك بدنی شهروندان را نیز به دنبال داشته باشد.

مشاور شهرداری تهران در حوزه توسعه دوچرخه سواری با اشاره به اینكه متاسفانه در بعضی موارد دیده می شود كه شهرداری تهران مطابق برنامه پنج ساله توسعه دوچرخه سواری پیش نمی رود، اظهار داشت: چنانچه مطابق این سند عمل نماییم به نتیجه بهتری خواهیم رسید.

مدیر پروژه تدوین سند جامع دوچرخه سواری در تهران با اشاره به اینكه در سال ۹۷ ائتلافی برای ستاندن بودجه بین المللی با هدف توسعه دوچرخه سواری در سطح شهرهای كشور شكل گرفت كه سفارت هلند، كارشناسان بین المللی و شهرداری های شهرهای مختلف كشور در آن حضور داشتند، اظهار نمود: قرار بود كه برای شهرهایی كه عضو این ائتلاف شده اند بودجه بین المللی توسعه دوچرخه سواری در نظر گرفته شود. اقدامات این ائتلاف به نتایج خوبی رسیده بود اما متاسفانه با بازگشت تحریم ها، جذب بودجه بین المللی با مشكل مواجه گردید و تابحال نتوانسته ایم بودجه ای جذب نماییم.

حسن زاده در ادامه با توضیح اینكه برمبنای آخرین توافق های دستگاه های اجرایی با پلیس قرار شده است دوچرخه بعنوان یك وسیله نقلیه به رسمیت شناخته شود و تمام قوانینی كه در زمینه وسایل نقلیه وجود دارد به دوچرخه سوارها نیز تسری پیدا كند، اشاره كرد: توسعه دوچرخه سواری در كشور هماهنگی های بین بخشی بیشتری را می طلبد.

مشاور شهرداری تهران در حوزه توسعه دوچرخه سواری درانتها اظهار داشت: پروژه توسعه دوچرخه سواری از دو سال پیش تابحال دستاوردهای خوبی داشته و تعداد دوچرخه سواران بیشتر شده است. از طرف دیگر شهر تهران پتانسیل بسیار خوبی جهت استفاده از دوچرخه در قسمتی از سفرهای كوتاه مدت خودرا دارد بدین سبب باید پروژه دوچرخه سواری را در امتداد پروژه جامع تهران شهر انسان محور در نظر بگیریم و ارتقای حمل و نقل عمومی، پیاده مداری و دوچرخه سواری را در چارچوب یك برنامه جامع مدنظر قرار دهیم.





منبع:

1398/07/14
14:36:31
5.0 / 5
15
تگهای خبر: آلودگی , دستگاه , سفر , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است