دبیر كارگروه ملی كاهش آلودگی هوا مطرح كرد

ارسال مصوبه شناورسازی ساعات كاری ادارات به هیات وزیران، كوتاهی وزارت نفت در اجرای طرح كهاب

ارسال مصوبه شناورسازی ساعات كاری ادارات به هیات وزیران، كوتاهی وزارت نفت در اجرای طرح كهاب

لوازم حیوان خانگی: دبیر كارگروه ملی كاهش آلودگی هوا ضمن قدردانی از وزارت نفت برای توزیع سوخت دیزل یورو ۴، نسبت به عدم اجرای طرح كهاب (كاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) در این وزارت خانه انتقاد نمود و از ارسال مصوبه كارگروه ملی آلودگی هوا در مورد شناور سازی ساعات كاری به هیات وزیران اطلاع داد.


به گزارش لوازم حیوان خانگی به نقل از ایسنا، وحید حسینی دبیر كارگروه ملی كاهش آلودگی هوا در آخرین جلسه این كارگروه كه عصر روز گذشته با مبحث سوخت، در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گردید اظهار نمود: مدت ها بود كه گلوگاه آلودگی دیزل، گوگرد بود و بنابراین نمی توانستیم استاندارد خودروهای سنگین را هم ارتقاء بدهیم. خوشبختانه با تامین بخشی از دیزل یورو ۴ مورد نیاز از ابتدای سال ۹۶ توانستیم مبحث نسبت فیلتر دوده، تولید خودروهای یورو ۴ بعلاوه فیلتر دوده و خودروهای با استاندارد یورو ۵ را الزامی نماییم.



وی با اشاره به نمونه برداری های مشترك بین سازمان محیط زیست و وزارت نفت، از سوخت گازوئیل توزیعی در كشور اظهار داشت: خواسته سازمان محیط زیست آن است كه نظمی وجود داشته باشد كه اگر یورو ۴ در كل كشور توزیع نمی گردد حداقل در ۲۰۰ جایگاه مقرر كه فهرست آن توسط وزارت نفت اعلام شده به شكل پایدار و قابل پایش صورت گیرد.



دبیر كار گروه ملی كاهش آلودگی هوا با اشاره به اثر گذاری كیفیت سوخت دیزل یورو ۴ در كاهش دی اكسید گوگرد هوای تهران اظهار نمود: تا سال ۹۰ میزان گوگرد در سوخت دیزل تهران ۸ هزار پی پی ام گزارش شده بود و غلظت متوسط سالانه دی اكسید گوگرد هوا به 35 ppb می رسید. خوشبختانه امسال به 7 ppb كاهش یافته است از این جهت باید از وزارت نفت قدردانی نماییم چون كاهش گوگرد سبب كنترل باران اسیدی، دی اكسید گوگرد و سولفات در هوای تهران می گردد.



حسینی تصریح كرد: دقت داشته باشیم كه اگر گوگرد گازوئیل بالا باشد صرفا به این معنا نیست كه هوا آلوده تر می گردد بلكه علاوه بر آلودگی هوا فیلتر دوده خودروهای سنگین هم از بین می رود. ازاین رو پایداری تامین سوخت دیزل یورو ۴ با استاندارد ۵۰ ppm خواسته سازمان محیط زیست است تا از این طریق فیلترهای دوده هم آسیبی نبیند.



این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با انتقاد از وزارت نفت در اجرای طرح كهاب اظهار نمود: طرح كهاب از دوره ی دولت آقای خاتمی مطرح شده اما هنوز به صورت كامل اجرا نشده است. بخارات بنزین حداقل در شهر تهران مساله جدی آلایندگی است و سبب تولید ازن هم می گردد.



وی اظهار نمود: محاسبات نشان داده است كه در ایام گرم تابستانی حدود ۵۰ هزار لیتر تبخیر بنزین در تهران صورت می گیرد كه عدد قابل ملاحظه ای است. ازاین رو طرح كهاب اجرا نشده و همه می دانیم كه تبخیر سوخت به شدت تاثیر منفی بر سلامت انسان دارد.



دبیر كارگروه ملی كاهش آلودگی هوا در ادامه این جلسه كه به بحث بسته مدیریت تقاضای سفر اختصاص داشت اظهار نمود: مطابق مصوبه سال ۹۵ دولت، تدوین بسته مدیریت تقاضای سفر به نحوی كه سبب كاهش آلودگی هوا بشود بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست گذاشته شده است تا با همكاری بقیه دستگاه های ذینفع این كار را انجام دهد.



حسینی با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی مربوط به تدوین بسته مدیریت تقاضای سفر با حضور نمایندگان وزارت كشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت صنعت و اتحادیه ها در كارگروه ملی كاهش آلودگی هوا اظهار نمود: پیشنهاد اولیه برای این مورد حاضر شده كه بخشی از تصمیم گیری های نهایی به جلسه بعد موكول می گردد.



وی در انتها تصریح كرد: طرح شناور سازی ساعات كاری ادارات در شش ماهه دوم سال بین ساعات ۷ تا ۹ بامداد به صورتی كه مجموع ساعات كاری هفتگی مطابق قانون تغییری نكند و نظم حضور كاركنان تضمین شود، به همراه گزارش توجیهی بعنوان مصوبه كارگروه ملی كاهش آلودگی هوا به هیات وزیران ارسال می گردد.




1397/07/05
21:24:36
5.0 / 5
25
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است