رئیس اداره محیط زیست اندیمشك:

ضرورت تولید كلینیك حیات وحش در اندیمشك

ضرورت تولید كلینیك حیات وحش در اندیمشك

به گزارش لوازم حیوان خانگی رئیس اداره محیط زیست اندیمشك اظهار داشت: با عنایت به وجود گونه های با ارزش محیط زیست در اندیمشك، تولید كلینیك حیات وحش در این شهرستان ضروری می باشد.



سعید عیدی گماری در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان كرد: در خلال چند وقت گذشته دو گروه از شكارچیان كه قصد شكار غیرمجاز بزهای كوهی منطقه حفاظت شده چل پای اندیمشك را داشتند در چند عملیات غافل گیرانه حافظان طبیعت ناكام ماندند.
وی اضافه كرد: با وجود محدود بودن امكانات یگان محیط زیست اندیمشك، با رویه توانستیم از شكار غیرمجاز مستقیم یا فراهم شدن شرایط سلب حیات بزهای كوهی توسط دو گروه شكارچی ممانعت به عمل آوریم.
رئیس اداره محیط زیست اندیمشك با تاكید بر اینكه محیط بانان اندیمشك وظیفه خویش را فراتر از حفظ حیات وحش می دانند، عنوان كرد: در چند روز گذشته یك دستگاه خودروی سواری در یكی از خیابان های شهر با یك قلاده سگ به شدت برخورد كرد كه بعد از حصول تماسهای مردمی، محیط بانان جسم نیمه جان این حیوان را برای مراقبت و تیمار به اداره محیط زیست انتقال داد.
عیدی گماری افزود: بعد از انتقال این حیوان به اداره و یك هفته مراقبت و تیمار از آن از جانب محیط بانان اندیمشكی، حالا این سگ از شرایط نسبی خوبی برخوردار شده است.
وی اضافه كرد: متعاقباً یك قطعه پرنده هوبره كه از ناحیه بال مورد برخورد جسم سخت قرار گرفته بود، بعد از تیمار اولیه برای تیمارها تكمیلی به مركز نگهداری حیوانات واقع در باغ وحش دز انتقال داده شد.
رئیس اداره محیط زیست اندیمشك، یكی از اشكالات و دغدغه ها در حیات وحش این منطقه را نبود كلینیك تخصصی حیات وحش در شهرستان اندیمشك دانست و خاطرنشان كرد: این اداره بارها پیشنهاد راه اندازی كلینیك حیات وحش را به مقامات محلی و استانی انتقال داده و خواهان ردیف بودجه این نیاز طبیعت شهرستان شده و انتظار می رود این خواسته در سال های آتی تحقق یابد.
به گزارش لوازم حیوان خانگی به نقل از مهر، اندیمشك در شمال استان خوزستان قرار دارد و بخش مهمی از جنگل های زاگرس در محدوده این شهرستان واقع شده است.
 

1397/10/23
15:08:27
5.0 / 5
4903
تگهای خبر: جنگل , حفاظت , حیات وحش , حیوانات
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است