مدیر واحد پایش شركت كنترل كیفیت هوای تهران:

كیفیت هوای تهران در پاییز طی هیچ روزی برای همه افراد ناسالم نبود

كیفیت هوای تهران در پاییز طی هیچ روزی برای همه افراد ناسالم نبود

به گزارش لوازم حیوان خانگی مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت اظهار داشت: پاییز سال جاری هیچ روزی در شرایط ناسالم برای همه اقشار قرار نگرفت اما پاییز سال قبل کیفیت هوای تهران طی سه روز در شرایط ناسالم برای همه گروهها قرار داشت.


به گزارش لوازم حیوان خانگی به نقل از مهر، محسن روشنی اظهار نمود: پاییز سال ۹۹ در شرایطی به پایان رسید که با عنایت به شیوع بیماری کرونا تفاوت های زیادی در الگوهای ترافیک و حمل و نقل شهروندان رخ داده بود. از سویی دیگر در مبحث آلودگی هوا هم با عنایت به تغییر روش محاسبه شاخص کیفیت هوا از آغاز سال و سختگیرانه تر شدن آن نسبت به سالهای گذشته، روند شرایط مختلف کیفی هوا تغییر نمود.

روشنی افزود: طی پاییز سالجاری طی همه روزها آلاینده شاخص، ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون بود که به علت فعالیت منابع ساکن و متحرک همزمان با سرد شدن هوا و عدم تهویه مناسب هوای شهر ساخته شده و سبب می شود که انباشت آلاینده ها در هوا رخ دهد و شاخص کیفیت هوا به بالاتر از حد مجاز برسد. مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به اینکه بر مبنای اطلاعات محاسبه شده طی پاییز سال جاری کیفیت هوا طی ۵۲ روز در شرایط قابل قبول و طی ۳۸ روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت، خاطرنشان کرد: البته در صورتی که شاخص کیفیت هوا با روش سال قبل محاسبه می شد کیفیت هوا دو روز در شرایط پاک، ۵۳ روز قابل قبول و ۳۵ روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار می گرفت. به قول وی باوجود روزهای نامطلوب و آلوده، در پاییز سال جاری هیچ روزی در شرایط ناسالم برای همه اقشار قرار نگرفت و این در حالیست که طی پاییز سال قبل کیفیت هوای تهران طی سه روز در شرایط ناسالم برای همه افراد بود. روشنی در ادامه با تکیه بر اینکه کیفیت هوا تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری دارد و لازم است که مسؤلان و شهروندان همگام با هم همکاری و جدیت لازم را برای این مهم انجام دهند، خاطرنشان کرد: همچون راهکارهای قطعی برای کاهش آلودگی هوا، کنترل آلودگی از منابع انتشار است. بنابراین لازم است که از منابع متحرک و ثابت از شیوه های نوین و با آلایندگی کمتر استفاده گردد. مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار نمود: گسترش حمل و نقل عمومی، استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی، جدی گرفتن معاینه فنی و استفاده از وسایل حمل و نقل پاک از ارکان های مهم کاهش میزان آلایندگی است.


منبع:

1399/10/03
22:10:45
5.0 / 5
848
تگهای خبر: آلاینده , آلودگی , شاخص , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است