وزش باد شدید دردامنه های جنوبی البرز، احتمال بارش تگرگ در ۹ استان كشور

وزش باد شدید دردامنه های جنوبی البرز، احتمال بارش تگرگ در ۹ استان كشور

لوازم حیوان خانگی: مدیركل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: پس از ظهر امروز (۱۵ فروردین ماه) در بخش هایی از دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق كشور وزش باد شدید پیش بینی می گردد و احتمال خیزش گرد و خاك در بعضی از این مناطق وجود دارد.



احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا اضافه كرد: برپایه تحلیل آخرین نقشه ها و مدلهای هواشناسی امروز(۱۵ فروردین ماه) سامانه بارشی در شمال غرب، سواحل غربی خزر و مناطقی از جنوب غرب، دامنه های زاگرس مركزی و البرز غربی فعال است. به تدریج از پس از ظهر بخش های غرب، البرز مركزی و شرقی، سواحل شرقی خزر و مناطقی از شمال شرق را در بر می گیرد و سبب رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید می گردد.

به گفته وی با شمالی شدن جریان ها امروز كاهش ۸ تا ۱۰ درجه دما در استان های ساحلی دریای خزر پیش بینی می گردد و دریای خزر مواج خواهد شد.

مدیركل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار داشت: پنجشنبه (۱۶ فروردین ماه) در جنوب غرب، دامنه های جنوبی و مركزی زاگرس، جنوب، بخش هایی از مركز، البرز مركزی و شرقی، سواحل مركزی و شرقی خزر، شمال شرق و بخش هایی از شرق كشور رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد. در بعضی مناطق شمال شرق و شرق كشور وزش باد، خیزش گرد و خاك و كاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

وی اضافه كرد: در این روز شدت بارش ها در استان های كهگیلویه و بویراحمد، غرب كرمانشاه، مناطقی از لرستان، مركزی و جنوب غرب اصفهان خواهد بود و كاهش دما حدود ۶ تا ۸ درجه در بعضی مناطق شمال شرق كشور پیش بینی می گردد.

به گفته وظیفه جمعه (۱۷ فروردین ماه) نیمه غربی كشور دارای بارش است و بارش در شمال خوزستان، ایلام، لرستان، كرمانشاه، شرق زنجان، غرب قزوین، ارتفاعات البرز در استان های تهران، البرز و مازندران شدت دارد و بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

وظیفه در انتها درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهاركرد: آسمان تهران پنجشنبه (۱۶ فروردین) نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با بارش پراكنده و وزش باد با بیشینه و كمینه دمای ۲۰ درجه و ۱۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد. آسمان پایتخت جمعه (۱۷ فروردین ماه) نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهد بود كه در گرم ترین و خنك ترین زمان به ۲۲ درجه و ۱۱ درجه سانتیگراد می رسد.




1397/01/15
17:46:42
5.0 / 5
4663
تگهای خبر: بارش , هوا , هواشناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است