كلانتری در قم:

راهكارهای تبدیل قم به یك شهر پاك بررسی شود

راهكارهای تبدیل قم به یك شهر پاك بررسی شود

لوازم حیوان خانگی: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: با عنایت به شرایط زیست محیطی قم باید مطالعاتی در بازده زمانی ۶ ساله با كمك چند دانشگاه معتبر صورت گیرد تا راهكارهای تبدیل قم به یك شهر پاك یافت شود.


به گزارش لوازم حیوان خانگی به نقل از مهر، عیسی كلانتری پیش از ظهر پنج شنبه در مسافرت خود به استان قم و حضور در كارگروه كاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار كه در سالن اجتماعات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: با عنایت به گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی برای توسعه شهری قم برنامه كلانی صورت نگرفته است و امیدواریم در پنجاهمین سالگرد انقلاب اسلامی شهر قم بعنوان یك شهر پاك در كشور انتخاب گردد. وی ادامه داد: برای تبدیل قم به یك شهر پاك باید از ظرفیت های حوزه علمیه و نهادهای مردم نهاد بهره برد تا درانتها دهه پنجم قم به یك شهر پاك در كشور تبدیل گردد. معاون رئیس جمهور تاكید كرد: با عنایت به شرایط زیست محیطی استان قم باید مطالعاتی در این زمینه در بازده زمانی ۶ ساله با كمك چند دانشگاه معتبر كشور صورت گیرد و بعداً خروجی این مطالعات بعنوان یك راهكار برای رسیدن قم به یك شهر پاك در كشور ختم شود.
وی ادامه داد: وضعیت زیست محیطی كشور با بحران روبرو است و محیط زیست قربانی توسعه ناپایداری است كه امروز دریاچه نمك با آن روبرو است؛ در بهره برداری از منابع طبیعی حقوق نسل های آینده را در نظر نگرفته ایم و منابع و ذخایر طبیعی در حال نابودی است. كلانتری اضافه كرد: دولت برای تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم وظیفه دارد و باید این آب آشامیدنی مصرفی را اگر امكان باشد از دریای شمال و یا جنوب تأمین كند ولی برای تأمین مصارف كشاورزی وارد عمل نمی گردد و سالانه ۹۰ درصد آب آشامیدنی كشور در بخش كشاورزی هدر می رود. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بخش عمده آلاینده های شهر تهران باز اشاره و بیان كرد: بیشتر از ۶۷ درصد آلودگی های شهر تهران به خودورهای دیزلی ارتباط دارد هم چنین موتورسیكلت ها ۱۲ درصد و خودروهای سواری تنها ۲ درصد در این آلودگی سهیم هستند.

1397/12/18
15:18:33
5.0 / 5
4321
تگهای خبر: آب , آلاینده , آلودگی , حفاظت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است