ماهیان قرمز را قتل عام نكنیم

ماهیان قرمز را قتل عام نكنیم

به گزارش لوازم حیوان خانگی یك فعال محیط زیست اظهار داشت: قرار دادن ماهی قرمز در سفره هفت سین یك نوع قتل عام موجودات زنده نیز شمرده می شود چونكه خیلی از این ماهی ها تلف می شوند.



حسین رفیع در گفت و گو با ایسنا افزود: ماهی قرمز در فرهنگ هفت سین ما وجود نداشته و بعدها به سفره هفت سین اضافه شده است.

این فعال محیط زیست اضافه كرد: ما به فرهنگ خود كه با طبیعت گره خورده و كمترین لطمه را به آن وارد میكند افتخار می نماییم اما حالا سال هاست كه ماهی قرمز را وارد سفره های هفت سین خود كرده ایم و خیلی از این ماهی ها پیش از لحظه سال تحویل در تنگ ماهی از بین می روند.

وی تاكیدكرد: بهتر است به اصل آداب و رسوم سفره هفت سین خود بازگردیم و بجای ماهی قرمز از نمادهای دیگری كه از گذشته وجود داشته استفاده نمائیم و سال نو را با از بین بردن یك گونه جانوری آغاز نكنیم.

رفیع درانتها درباره رها كردن ماهی قرمز سفره هفت سین در رودخانه ها، دریاچه ها و در جاهای دیگری كه گونه های مختلفی از آبزیان در آن وجود دارند، اظهار داشت: علاوه بر اینكه ماهی قرمز گونه ای مهاجم شمرده می شود، می تواند حامل ویروس و باكتری هایی باشد كه موجب لطمه رساندن به محیطی شود كه در آن رها شده اسن علاوه بر تاثیر منفی كه بر كیفیت آن محیط دارد می تواند به گونه های موجود در آن محیط لطمه های جبران ناپذیری وارد كند.





منبع:

1398/12/26
14:49:17
5.0 / 5
3937
تگهای خبر: آب , جانور , سفر , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است