اخطار هواشناسی نسبت به رگبار باران و افزایش ارتفاع موج

اخطار هواشناسی نسبت به رگبار باران و افزایش ارتفاع موج

به گزارش لوازم حیوان خانگی سازمان هواشناسی كشور با صدور سه اخطار از رگبار باران در بعضی مناطق و افزایش ارتفاع موج طی سه روز آینده اطلاع داد.



به گزارش لوازم حیوان خانگی به نقل از ایسنا، در اخطار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که از بعد ازظهر امروز (۲۰ اردیبهشت) رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، لرستان، شمال اردبیل، شمال شرق خوزستان و چهارمحال و بختیاری پیشبینی می شود.

این شرایط فردا (۲۱ اردیبهشت) در استان های گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب شرق لرستان، قزوین و ارتفاعات استان های البرز و تهران ادامه دارد.

بر اساس اخطار سازمان هواشناسی روز دوشنبه (۲۲ اردیبهشت) تداوم بارش ها در نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شرق مازندران، گلستان، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی دور از انتظار نیست.

از این رو احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه وجود دارد ازاین رو از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

در ادامه این اخطار سازمان هواشناسی از وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک همراه با کاهش دید و کیفیت هوا طی امروز (۲۰ اردیبهشت) در جنوب فارس، بوشهر، خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان اطلاع داده است.

فردا (۲۱ اردیبهشت) هم این شرایط جوی در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، جنوب تهران، جنوب سمنان، بوشهر، برخی مناطق اصفهان، یزد و فارس پیشبینی می شود. بنابراین سازمان هواشناسی سفارش کرده است که سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها محکم شوند.

سازمان هواشناسی همینطور با صدور هشداری نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ طی غردا (۲۱ اردیبهشت) در بعضی استان های کشور همچون اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و شمال شرق خوزستان اطلاع داده است.

این سازمان اخطار داده است که در این مناطق احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رود خانه ها، سیلاب ناگهانی و وقوع تگرگ و صاعقه وجود دارد ازاین رو از هرگونه تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و فعالیتهای کوهنوردی خودداری شود.

جلوگیری از جابجایی عشایر کوچ رو و آمادگی دستگاه های اجرایی همچون شهرداری ها و فرمانداری ها برای پیشگیری از خسارات احتمالی سیلاب، روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی از سفارش های دیگر سازمان هواشناسی است.

سازمان هواشناسی همینطور با صدور اخطار نارنجی رنگ دیگر از متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج بین دو تا سه متر از فردا (۲۱ اردیبهشت) تا روز سه شنبه (۲۳ اردیبهشت) اطلاع داده است.

بر اساس این اخطار این شرایط فردا و پس فردا (۲۱ و ۲۲ اردیبهشت) در دریای خزر پیشبینی می شود همینطور طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه (۲۱، ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت) متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز دور از انتظار نیست. روز سه شنبه (۲۳ اردیبهشت) دریای عمان هم مواج خواهد بود.

سازمان هواشناسی تاکید کرده است که طی این مدت از هر گونه تردد قایق های سبک و تفریحی و فعالیتهای شیلاتی ممانعت و انجام فعالیتهای پشتیبانی صنایع فراساحل محدود شود.
به گزارش لوازم حیوان خانگی به نقل از ایسنا، زمانی که سازمان هواشناسی اخطار زرد رنگ صادر می کند به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که امکان دارد در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این اخطار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از طرفی مسؤلان هم در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
اخطار نارنجی رنگ هم شدت بیشتری از اخطار زرد رنگ دارد. در این نوع از اخطار پیشبینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. اخطار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود.



1399/02/20
21:22:35
5.0 / 5
2937
تگهای خبر: آب , بارش , تبلیغات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است