بارش پراكنده و وزش باد در بعضی استان های كشور

بارش پراكنده و وزش باد در بعضی استان های كشور

به گزارش لوازم حیوان خانگی مدیر كل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینكه امروز (۲۶ اردیبهشت ماه) در ارتفاعات البرز واقع در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران بارش پراكنده و وزش باد پیشبینی می شود، اظهار داشت: این شرایط جوی همینطور در جنوب شرق بخصوص در ارتفاعات استان كرمان هم دور از انتظار نخواهد بود.


صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: شنبه (۲۷ اردیبهشت ماه) علاوه بر استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات استان کرمان، بارش پراکنده در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم رخ می دهد و در استان های ساحلی خزر افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی پیشبینی می شود.
وی با اشاره به اینکه پس از ظهر یکشنبه با نفوذ هوای خنک، کاهش دما در نوار شمالی کشور بخصوص استان های ساحلی خزر و بارش در سواحل شمالی و همینطور در خراسان شمالی خواهیم داشت، اظهار نمود: بارش پراکنده در دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران هم رخ می دهد.
به قول ضیاییان، دوشنبه (۲۸ اردیبهشت ماه) علاوه بر اینکه بارش در استان های شمالی ادامه خواهد داشت، در کل دامنه های جنوبی البرز، برخی مناطق شمال شرق و شمال غرب هم بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیشبینی می شود. همینطور در نواحی استان های قم، اصفهان، شمال فارس، نیمه غربی یزد و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده و وزش باد دور از انتظار نخواهد بود.
مدیر کل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی در ادامه ضمن بیان اینکه سه شنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) علاوه بر اینکه بارش در نوار شمالی ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: بارش باران گاهی به همراه رعدوبرق و وزش باد در دامنه های زاگرس واقع در استان های مرکزی، همدان، کردستان و مناطقی از مرکز، شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور پیشبینی می شود.
وی ادامه داد: چهارشنبه ( ۳۰ اردیبهشت ماه) بارش در نوار شمالی کاسته می شود و تنها در مناطقی از استان های اصفهان، جنوب فارس، یزد و کرمان بارش گاهی به همراه رعدوبرق خواهیم داشت.
ضیاییان در انتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار داشت: آسمان تهران فردا (۲۷ اردیبهشت ماه) کمی ابری، در بعضی ساعات وزش باد و گاهی افزایش باد با حداکثر دمای ۲۹ و حداقل دمای ۱۶ درجه سانتی گراد و روز یکشنبه (۲۸ اردیبهشت ماه) قسمتی ابری و وزش باد، به تدریج نیمه ابری و وزش باد شدید با احتمال باد و گرد و خاک با حداکثر ۳۰ و حداقل دمای ۱۸ درجه سانتی گراد پیشبینی می شود.



1399/02/26
14:19:35
5.0 / 5
2712
تگهای خبر: بارش , گرد و خاك , هوا , هواشناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است