آتش سوزی لاستیك های مستعمل عامل ایجاد دود غلیظ در شهریار

آتش سوزی لاستیك های مستعمل عامل ایجاد دود غلیظ در شهریار

لوازم حیوان خانگی: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار از آتش گرفتن لاستیك های مستعمل دپو شده در یك واحد بازیافت واقع در این شهرستان آگاهی داد.



به گزارش لوازم حیوان خانگی به نقل از ایسنا، شیدا اکار با بیان این خبر اظهار داشت: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار روز گذشته با مشاهده دود غلیظ انتشار یافته در قسمت شمالی شهرستان و در حوزه شهر شهریار به محل مراجعه کردند که مشخص شد دود غلیظ مربوط به یک واحد بازیافت غیر مجاز است که به سبب نگهداری حجم زیادی از لاستیک های خودرویی در محیط باز و بدون رعایت ملاحظات ایمنی و محیط زیستی، گرفتار آتش سوزی شده است.

وی در ادامه اظهار نمود: این آتش باتوجه به قابلیت اشتعال بالای لاستیک و دیر سوز بودن آن با انتشار دود غلیظ در منطقه همراه بود.

اکار اضافه کرد: خوشبختانه آتش سوزی با حضور بموقع وتلاش نیروهای آتش نشانی شهریار مهار و از انتشار آلودگی جلوگیری شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار با اشاره به اینکه متاسفانه واحدهای بازیافت که عموما بصورت غیر مجاز فعالیت می نمایند و توجهی به ملاحظات ایمنی و زیست محیطی ندارند، اظهار داشت: همین مورد ضمن ایجاد آلودگی های محیط زیستی می تواند منجر به وارد آمدن خسارات جبران ناپذیر شود بدین سبب لزوم دارد این واحدها شناسایی شوند و ساماندهی کارگاه ها و انبارهای با قابلیت اشتعال و انفجار در دستور کار مسئولان شهری قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، اکار در آخر اظهارکرد: با تنظیم صورتجلسه و اخطاریه تعطیلی، فعالیت این کارگاه غیر مجاز لاستیک متوقف و تعطیل شد.





منبع:

1399/06/21
17:43:22
5.0 / 5
1915
تگهای خبر: آلودگی , حفاظت , زیست محیطی , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است