غلظت آلاینده دی اكسید گوگرد در بعضی نقاط تهران تا ۵۰ درصد بیشتر شده است

غلظت آلاینده دی اكسید گوگرد در بعضی نقاط تهران تا ۵۰ درصد بیشتر شده است

لوازم حیوان خانگی: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به اینکه طی آبان، آذر و دی ماه امسال غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد در بعضی نقاط تهران تا 50 درصد بیشتر شده بود، اظهار داشت:  بخشی از آلودگی هوا از خارج از شهر وارد تهران می شود.



به گزارش لوازم حیوان خانگی به نقل از ایسنا حسین شهیدزاده در رویداد یک روزه نشست های تخصصی برخط آلودگی هوا و صدا ضمن اشاره به دستاوردهای همایش های پیشین آلودگی هوا و صدا که از سال ۹۱ تا حالا برگزار شده است، اظهار نمود: به دنبال برگزاری این همایش ها مقالات ارزشمندی در زمینه آلودگی هوا و صدا به دست ما رسید.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به رسالت این شرکت برای اندازه گیری، پایش و پژوهش در حوزه آلودگی هوا اظهار داشت: بررسی های ما نشان میدهد که روند تغییرات آلاینده های مختلف در تهران همچون pm۲.۵ و آلاینده دی اکسید گوگرد طی سالهای ۸۸ تا ۹۸ کاهشی بوده است.

وی با اعلان اینکه یکی از اشکالات ما این است که کیفیت هوا طی امسال و سالهای گذشته با یکدیگر مقایسه می شود، اظهار نمود: نحوه اندازه گیری شاخص کیفیت هوا طی امسال سختگیرانه تر شده است. طی امسال کیفیت هوا در تهران تا حالا ۱۰۶ روز آلوده گزارش شده این درحالیست که طی سال قبل در همین بازه زمانی کیفیت هوا ۷۲ روز آلوده بود. به سبب آنکه نحوه اندازه گیری شاخص، امسال سختگیرانه تر شده است نمی توان آنرا با سال قبل مقایسه کرد چونکه معیارها یکسان نیست.

شهیدزاده اضافه کرد: با مقایسه کیفیت هوا امسال و سال ۱۳۹۸ بنظر می رسد ۳۴ روز بر تعداد روزهای آلوده امسال افزوده شده است اما باتوجه به تغییر روش محاسبه شاخص امسال می بایست مقایسه کیفیت هوا برمبنای یک روش صورت گیرد. بر این اساس در صورتیکه روش گذشته مد نظر قرار گیرد سال جاری ۷ روز آلوده بیشتر داشته و اگر استاندارد جدید مد نظر قرار گیرد سال ۱۳۹۹ دارای ۱۱ روز آلوده بیشتر بوده است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد در ماه های آبان، آذر و دی ماه حدود ۵۰ درصد بیشتر از ماه های مشابه در سال قبل بوده است، اشاره کرد: این مسئله می تواند گویای آن باشد که سهم منابع ثابت در تولید این آلاینده بیشتر شده است چونکه ادعا می شود که سوخت منابع متحرک تغییری نکرده است. از طرف دیگر تغییرات روزانه آلاینده دی اکسید گوگرد نشان میدهد که غلظت این آلاینده در ساعات ظهر بیشتر شده است. از آنجایی که خودرو های گازوییلی در این ساعات تردد خاصی ندارند می توان نتیجه گرفت که صنایع علت آن بوده اند.

شهیدزاده در ادامه اظهار داشت: بر طبق تصاویر ماهواره ای کیفیت هوا در اطراف تهران طی آذر ماه امسال با رنگ قرمز نمایش داده شده است و این نشان میدهد که منابع آلاینده در غرب، جنوب غرب و جنوب شرق بیشتر از سال قبل فعال می باشند. برای همین ما می گوییم که قسمتی از آلودگی هوای تهران از خارج از شهر وارد می شود. شهر ری نیز نسبت به سال قبل تغییرات عمده ای در آلاینده دی اکسید گوگرد کرده و غلظت آن افزایشی بوده است.

وی با اعلان اینکه در ایام ۸ و ۲۳ آذر ماه امسال افزایش غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد در ایستگاه های جنوبی همراه با استشمام بوی نامطبوع در تهران همراه بوده است، اظهار داشت: جهت باد توانسته این آلاینده را به سمت شهر هدایت کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در آخر ضمن اشاره به برخی اطلاعات هواشناسی اشاره کرد: طی امسال تندی باد نسبت به سال قبل در بیشتر ماه ها کم سرعت تر بوده است همین طور فشار هوا بیشتر بوده که این خود سبب می شود هوا آلوده تر شود.





منبع:

1399/11/02
12:24:13
0.0 / 5
797
تگهای خبر: آب , آلاینده , آلودگی , شاخص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است