معاون حفاظت و امور اراضی اداره كل منابع طبیعی اصفهان:

۱۸۰۰ هکتار عرصه طبیعی در اصفهان از چنگ زمین خواران آزاد شد

۱۸۰۰ هکتار عرصه طبیعی در اصفهان از چنگ زمین خواران آزاد شد

به گزارش لوازم حیوان خانگی، معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از آزادسازی یک هزار و ۸۰۰ هکتار عرصه طبیعی در ۱۱ ماه سالجاری خبرداد.



داریوش سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این که طی ۱۱ ماه سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۹۷ فقره پرونده در مورد تخریب و تصرف در سطح ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی استان اصفهان تشکیل شده است، عنوان کرد: آمار پرونده های تشکیل شده در این حوزه در مدت مشابه سال قبل ۶۳۶ فقره در سطح سه هزار و ۱۰۰ هکتار بود و آمارها حاکی از کاهش ۲۰ درصدی تخلفات تخریب و تصرف در زمینه های طبیعی طی سالجاری نسبت به سال پیش است.
وی تصریح کرد: طی ۱۱ ماه سال جاری ۲۸۶ فقره پرونده به مرحله صدور و اجرای حکم رسید و تابحال یک هزار و ۸۰۰ هکتار عرصه منابع طبیعی استان رفع تصرف شده است.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ضمن اشاره به این که به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری ۱۰۵ فقره حکم را راسا اجرا کردیم، اضافه کرد: این ماده قانونی این اختیار را به مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی می دهد که راسا رفع تصرف از عرصه های طبیعی کنند که به استناد آن حدود ۷۵ هکتار عرصه آزادسازی شده است.
کشف و ضبط ۱۰۶ تن چوب و زغال قاچاق در اصفهان
سعیدی با اشاره به اینکه طی ۱۱ ماه سالجاری ۱۰۶ تن چوب و زغال قاچاق توسط یگان حفاظت منابع طبیعی استان کشف و ضبط شد، افزود: کشفیات یگان امسال ۸۸ تن چوب و ۱۸ تن زغال بوده است.
وی ضمن اشاره به این که بیشتر از ۹۵ درصد کشفیات چوب قاچاق از استانهای همجوار به اصفهان حمل می شوند و به صورت عمده چوب بلوط هستند، اظهار داشت: پنج درصد مجموعه کشفیات چوب درختان تاغ و کویری استان است که توسط سوداگران طبیعت قطع می شوند.
به گفته معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی اصفهان، سال جاری ۴۲ پرونده تخلف در زمینه قاچاق چوب و زغال و قطع درختان توسط این اداره در مراجع قضایی تشکیل شده و درحال بررسی است.
سعیدی افزود: تخلفات در زمینه های منابع طبیعی شامل تخریب، تصرف، قطع درختان و قاچاق چوب امسال روندی کاهشی نسبت به سال قبل داشته است.
به گزارش لوازم حیوان خانگی به نقل از مهر، استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار وسعت دارد که بیشتر از ۹۰ درصد از آنرا معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل معادل (چهار درصد)، ۶.۵ میلیون هکتار را مرتع معادل (۶۴ درصد) و ۳.۳ میلیون هکتار را بیابان معادل (۳۲ درصد) دربرگرفته است. جنگل های استان اصفهان به صورت عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارند.

1402/12/15
07:46:14
5.0 / 5
227
تگهای خبر: آب , جنگل , حفاظت , درختان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است