مدیركل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

سند جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان ابلاغ گردید

سند جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان ابلاغ گردید

لوازم حیوان خانگی: به گزارش لوازم حیوان خانگی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: سند جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان در شورای برنامه ریزی استان مصوب و از آغاز سال جاری به دستگاههای اجرایی ابلاغ گردید.



منصور شیشه فروش ظهر سه شنبه در حاشیه جلسه توجیهی ماده ۱۷ قانون هوای پاک که با مبحث استانداردسازی تأسیسات موتورخانه ای برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: در قانون هوای پاک ۱۷۶ وظیفه به ۴۰ دستگاه اجرایی تکلیف شده است که باید عملیاتی شود.
وی افزود: در اصفهان هم طی سه سال قبل مطالعات دانشگاهی در زمینه منشاءیابی و سهم بندی منابع انتشار آلاینده ها انجام و در نتیجه این مطالعات سند جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان تهیه شد که در نوع خود برای اولین بار در کشور چنین سند جامعی برای آلودگی هوا تدوین شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به اینکه سند جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب و از آغاز سال جاری ابلاغ گردید، خاطرنشان کرد: دستگاههای اجرایی با ابلاغ این سند، ضمن اجرای قانون هوای پاک، مکلف هستند ۸۰ وظیفه این سند را هم در جهت کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان انجام دهند.
شیشه فروش اضافه کرد: سند جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان بیشتر از ۱۴ دستگاه اجرایی همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی، شهرداری، اتاق اصناف، برق منطقه ای و شرکت گاز و … را به انجام وظایفی در جهت کاهش انتشار آلاینده ها مکلف کرده است.
وی، تعیین زمان بندی برای انتقال و ساماندهی کوره های آجرپزی و کارگاه های مزاحم شهری، ممنوعیت استفاده از مازوت در نیروگاه ها و استانداردسازی فعالیت کارخانه ذوب آهن را همچون اقدامات اولویت دار سند جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان برشمرد و اظهار داشت: سند جامع زیست محیطی با ۲۲ برنامه عملیاتی برای استاندارد سازی ذوب آهن اصفهان تهیه شده و اجرای آن در چارچوب سند جامع کاهش آلودگی هوا پیگیری می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، انتقال نیروگاه شهید منتظری به خارج از شعاع ۵۰ کیلومتر، خروج خودرو های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و کاشت گیاهان مقاوم به خشکی را از دیگر اقدامات مهم در سند جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان عنوان نمود و اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم اجرای ماده ۱۷ قانون هوای پاک است که در نشست توجیهی امروز تاکید شد که تمام دستگاههای اجرایی اصفهان که تأسیسات موتورخانه ای دارند نسبت به تعمیر و استانداردسازی آنها اقدام کنند؛ همینطور با همکاری اداره کل استاندارد قرار شده که اطلاعات تأسیسات موتورخانه ای دستگاه ها در سامانه مربوطه ثبت و با نظارت اداره کل استاندارد پیگیری شود.
شیشه فروش تصریح کرد: برای اجرای این مفاد و وظایف تعیین شده در سند جامع کاهش آلودگی هوا در نشست امروز تاکید شد که به همین ترتیب جلسه هفتگی ادامه داشته باشد و دستگاه ها موظف به پیگیری و اجرای وظایف محوله شوند تا پاییز و زمستان پیش رو کاهش انتشار آلاینده ها را در شهر اصفهان شاهد باشیم.
شیشه فروش ضمن اشاره به گرمایش جهانی، افزود: سال قبل گرم ترین سال تاریخ کره زمین اعلام گردید و سال جاری هم احتمال گرمای شدید وجود دارد و این در شرایطی است که از آغاز سال جاری بر مبنای آمار واحد کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان به علت افزایش آلاینده اُزن ۱۲ روز ناسالم داشتیم.
وی با اشاره به اینکه برنامه جامع پیش گیری و کنترل گردوغبار در اصفهان تدوین شده است، افزود: بر همین مبنا سال قبل چهار میلیون اصله نهال و بذر مقاوم به شوری و کم آبی در نوارهای بیابانی استان کشت شد و مطابق برنامه بهمن و اسفند سالجاری هم چهار میلیون بذر و نهال کاشته خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به اینکه مسائل آلودگی هوای اصفهان روی میز ملی رفت، تصریح کرد: در جلسه کارگروه آلودگی هوا که با حضور معاون اول رئیس جمهوری با مبحث آلودگی هوای اصفهان بر اجرای مصوبات نوسازی تاکسی و اتوبوس و تأمین منابع مالی توسط سازمان برنامه و بودجه جهت تسریع ساخت خط ۲ قطار شهری تاکید گردید.
شیشه فروش تصریح کرد: ضروری است وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان برنامه و بودجه نسبت به اجرای تعهدات قرارگاه کاهش آلودگی هوای اصفهان کمک کرده و منابع مالی را برای نوسازی حمل و نقل و اتوبوس و خروج خوردهای فرسوده را تأمین و تکلیف نیروگاه شهید منتظری را مشخص کنند چونکه نباید در شعاع ۵۰ کیلومتر مازوت مصرف شود.

1403/03/10
12:59:24
5.0 / 5
261
تگهای خبر: آب , آلاینده , آلودگی , حفاظت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است