مدیر املاك راه و شهرسازی خوزستان:

محدوده طرح كمربند سبز اهواز پس از ۶ سال هنوز مشخص نشده است

محدوده طرح كمربند سبز اهواز پس از ۶ سال هنوز مشخص نشده است

لوازم حیوان خانگی: اهواز-ـ مدیر املاك راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: با عنایت به اینكه شهرداری اهواز طرح كمربند سبز این شهر را عرضه نداده و در كارگروه های ذیربط به تصویب نرسیده توسط مقام قضایی متوقف گردید.



علی ملك محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: امروز برای مبحث تعطیل شدن پروژه كمربند سبز اهواز جلسه ای در اداره كل راه و شهرسازی خوزستان تشیكل و بعد از بحث و بررسی مبحث مشخص شد كه با وجود گذشت ۶ سال یعنی از سال ۱۳۹۰ تابحال با وجود مصوبات كارگروه های كمربندی فضای سبز، محدوده اجرای طرح كمربند سبز اهواز از جانب شهرداری اهواز مشخص نشده است.
وی با اشاره به اینكه محدوده و مختصات دقیق جغرافیایی نقشه utm آن تهیه نشده است، اضافه كرد: مقرر شد تا ابتدا این نقشه و مختصات دقیق محل اجرای آن توسط شهرداری به منظور بررسی تحویل این اداره كل شود.
مدیر املاك راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان كرد: طرح كمربند سبز اهواز تابحال با استفاده از مراجع ذیصلاح كمیسیون ماده ۵ و شورای برنامه ریزی استان مصوب نشده پس اجرای طرح با مخاطراتی مواجه شده است.
ملك محمدی خبر داد: در جلسه امروز مقرر شد تا هیئتی متشكل از كارشناسان شهرداری اهواز و راه و شهرسازی خوزستان به منظور جانمایی اجرای طرح، مصوب شدن آن در كارگروه های ذیصلاح و طی مراحل قانونی از محدوده این طرح بازدید داشته باشند.
تداخل طرح كمربندی سبز اهواز با پردیس دانشگاهی
وی عنوان كرد: با عنایت به مصوب نبودن طرح كمربندی فضای سبز اهواز، این طرح با بعضی از طرح های مصوب شهری همچون طرح پردیس دانشگاهی كه مصوب شده شورای برنامه ریزی است و توسط اداره كل راه و شهرسازی خوزستان هم به دستگاه های ذیصلاح تخصیص داده و واگذار شده، تداخل دارد.
مدیر املاك راه و شهرسازی خوزستان بیان كرد: شهرداری اهواز طرح را به ما عرضه نداده تا بررسی های لازم را انجام دهیم. بنا به اعلام شهرداری طرح ۷۳ كیلومتر است ولی تنها در سه كیلومتر آن با پردیس دانشگاهی تداخل دارد و چه بسا با ابلاغ محل دقیق اجرا تداخلات دیگری هم پیدا شود.
ملك محمدی در ادامه با اشاره به اینكه اجرای این طرح پیش از رفع مغایرت های مذكور موجبات اتلاف انرژی و هزینه های عمومی را فراهم می كند، اظهار داشت: بر همین مبنا لاجرم یگان حفاظت اراضی دولتی راه و شهرسازی خوزستان كه وظیفه حفاظت و صیانت از اراضی دولتی را دارد بعد از تذكرات لازم به پیمانكار طرح كمربند سبز اهواز و عدم توجه وی به این تذكرات اعلام شده به امر مقام قضایی نسبت به توقف عملیات اجرایی اقدام نمود.
وی با اشاره به اینكه مقام قضایی بطور قطع با درنظر گرفتن قوانین، مقررات و همه جوانب امر این حكم را صادر كرده است، تاكید كرد: همینطور اجرای هرگونه طرحی باید در چارچوب قوانین و مقررات باشد.
مدیر املاك راه و شهرسازی خوزستان تاكید كرد: بدیهی است كمربند سبز اهواز با عنایت به وضعیت اقلیمی كلانشهر اهواز از ضروریات است و این اداره كل خویش را مؤظف می داند تا هرگونه همكاری در مورد اجرای طرح داشته باشند؛ البته لزوم اجرای این طرح نافی ضوابط و مقررات مورد عمل نیست.
ملك محمدی در انتها خاطرنشان كرد: یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره كل راه و شهرسازی خوزستان حسب وظایف قانونی، خویش را ملزم می داند كه در چارچوب موازین، قوانین و مقررات از حقوق بیت المال و اراضی دولتی حفاظت كند.

1396/10/17
15:56:21
5.0 / 5
4827
تگهای خبر: حفاظت , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است