عواقب كاهش ساعت های تحصیل در خوزستان -۱

دانش آموزان خوزستانی كمتر از همه به مدرسه می روند

دانش آموزان خوزستانی كمتر از همه به مدرسه می روند

لوازم حیوان خانگی: اهواز - دانش آموزان خوزستانی به دلیل گرما و گرد و غبار، كمتر از سایر دانش آموزان در استان های دیگر به مدرسه می روند و این مورد را باید چالشی جدی در حوزه آموزش و پرورش استان دانست.



به گزارش لوازم حیوان خانگی به نقل از مهر، مدارس در استان خوزستان به دلیل گرمای شدید، هر ساله در فصل بهار نسبت به مدارس سایر استان های كشور زودتر از موعد، به تعطیلی می روند و به قول مدیركل آموزش و پرورش استان خوزستان، معمولا مدارس استان ۲۰ روز زودتر نسبت به مدارس سایر استان های كشور تعطیل می شوند.
البته به نظر می رسد برخلاف گفته مدیركل كه مستند به آمارهای رسمی است، آمارهای غیر رسمی حكایت از افزایش این میزان ۲۰ روزه در بعضی شهرها دارد و دانش آموزان بسیار زودتر از این مدت به تعطیلی تابستانی می روند چون كه گرم شدن هوا و نبودن امكانات كافی در مدارس و كلاس به خصوص در مدارس دولتی، برخی متولیان امر را به تعطیلی زودتر از موعد مدارس ترغیب می كند.
از سوی دیگر اگر همین ۲۰ روز كه مبتنی بر آمار رسمی را در نظر بگیریم و آن را به كل سال های تحصیلی یك دانش آموز خوزستان تعمیم دهیم، متوجه می شویم كه دانش آموزان خوزستانی۲۴۰ روز كمتر به مدرسه می روند كه بطور قطع تداوم این روند كه در سال های اخیر رشد یافته است، سبب می گردد دانش آموزان خوزستانی در رقابت ها با سایر دانش آموزان استان های دیگر كه در آزمون های سراسری، استخدامی و آینده شغلی به خوبی خویش را نشان می دهد، دچار مشكلاتی شوند.
در كنار این موارد، باید به پدیده گرد و غبار كه سال به سال بر تعداد وقوع و غلظت آن افزوده می گردد هم اشاره نمود كه در سال های اخیر بارها و بارها مدارس در خوزستان را تعطیل كرده است و شرایط نامساعدی را برای فراگیری تحصیل دانش آموزان خوزستانی رقم زده است. بر مبنای اعلام رسمی آموزش و پرورش خوزستان، سال تحصیلی قبل، دانش آموزان به صورت میانگین ۱۰ روز را به دلیل شدت بالای گرد و غبار به مدرسه نرفته اند و برای سال تحصیلی جدید هم تا به امروز، هشت روز به مدرسه نرفته اند.
در كنار این تعطیلی ها موارد دیگری هم حائز اهمیت است. اغلب اولیای دانش آموزان به دلیل گرد و غبارهای شدیدی كه در شهرهای استان رخ می دهد، حتی روز پس از وقوع گرد و غبار و تعطیلی هم فرزندان خویش را به مدرسه نمی فرستند زیرا عقیده دارند، كلاس ها و مدرسه خاك آلود هستند و این مسئله برای سلامت دانش آموزان خطر آفرین است كه البته حق هم با چنین والدینی است. بر همین مبنا به دلیل عدم حضورتعداد قابل توجهی از دانش آموزان در چنین روزهایی، معلمان كلاس ها را به صورت نیمه رسمی دنبال می كنند.
تمام این موارد سبب شده است كه كارشناسان و همچون مدیركل آموزش و پرورش استان خوزستان، معتقد باشند كه یك دانش آموز خوزستانی به صورت میانگین تا پیش از دانشگاه، دو سال كمتر از سایر دانش آموزان سایر استان های كشور به مدرسه برود.
سال قبل قرار شد كه آموزش و پرورش برای این كار اقدام به ضبط و پخش كلاس های جبرانی در صدا و سیما مركز خوزستان كند ولی این امر هم به خوبی محقق شد و شاید یك یا دو برنامه پخش گردید و عملا این طرح نشان داد هیچ تاثیرگذاری مطلوبی روی عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان نخواهد داشت.
این موارد سبب شده، كارشناسان حوزه آموزش و پرورش اعلام كنند كه باید دولت و نه دستگاه های استانی كه همیشه از نبود اعتبار گله و شكایت كنند، وارد عمل شده و با تجهیز مدارس، تولید سرویس های مدارس استاندارد، ترغیب رسانه ملی به پخش كلاس های جبرانی در ساعت های مناسب پخش و برخی طرح های دیگر مشكل دانش آموزان خوزستانی را حل كند.
پرونده خبرگزاری مهر با عنوان «عواقب كاهش ساعت های تحصیل در خوزستان» را در ایام آینده پیگیری كنید.

1396/11/10
17:26:20
5.0 / 5
5309
تگهای خبر: هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است