پیگیری احیای حقابه تالاب بین المللی آلماگل از سد دانشمند

پیگیری احیای حقابه تالاب بین المللی آلماگل از سد دانشمند

لوازم حیوان خانگی: مدیركل حفاظت محیط زیست گلستان با بیان تأمین حقابه تالاب بین المللی آلاگل، اظهار داشت: این تالاب مهم استان گلستان در حال احیا و در وضعیت مناسب قرار گرفت.


به گزارش لوازم حیوان خانگی به نقل از ایسنا، «امیر عبدوس» اظهار نمود: با استفاده از اعتبارات طرح حفظ و احیاء تالاب ها و دریاچه های كشور مسیر ورودی آب به تالاب آلاگل لایروبی و با بارش های خوب دو روز اخیر، این تالاب در حال آبگیری است.

وی اضافه كرد: لایروبی به موقع كانال آبرسان از سد دانشمند و هماهنگی های انجام شده با شركت سهامی آب منطقه ای استان گلستان به منظور انتقال به موقع سیلاب های سطحی به دنبال بارش های اخیر، سیلاب را پیش از آبگیری سد دانشمند به سمت این تالاب گسیل داشته است.

عبدوس خاطرنشان كرد: آخرین آبگیری این تالاب مربوط به تابستان سال 95 بوده و بعد از آن به دلیل رسوبات زیاد سیلاب و مسدود بودن كانال آبرسان، هیچ سیلابی به سمت تالاب جاری نشده بود.

وی تصریح كرد: با اقدامات اجرایی این اداره كل از اسفندماه سال قبل و لایروبی كانال انتقال، كه عملیات اجرایی آن تا آخر فروردین ماه به طول انجامید، موفقیت آبگیری مجدد تالاب موجی از شادی را در محیط بانان تالاب و دوستداران محیط زیست تولید و این تالاب را كه در وضعیت كم آبی و یكی از كانون های احتمالی تولید گرد و غبار بود، از خشكیدگی قطعی نجات یافت.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان گلستان با بیان این كه تالاب آلاگل در حال آبگیری است، اضافه كرد: بعد از آبگیری این تالاب، همه تلاش خویش را برای پیگیری و احیای حق آبه دو تالاب آجی گل و آلماگل مصروف خواهیم داشت.



1397/02/25
15:06:11
5.0 / 5
4890
تگهای خبر: آب , بارش , تالاب , حفاظت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است