دولت نباید با قرق های اختصاصی رقابت كند

دولت نباید با قرق های اختصاصی رقابت كند

لوازم حیوان خانگی: معاون سازمان محیط زیست اعلام نمود: به هیچ عنوان دولت نباید در رقابت با قرق اختصاصی قرار بگیرد. ما برای قرق های اختصاصی خیلی زحمت كشیدیم و مطمئن باشید كه ما تیشه به ریشه خودمان نخواهیم زد.



به گزارش لوازم حیوان خانگی به نقل از مهر، حمید ظهرابی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص اینكه اگر دفاعیات سازمان محیط زیست از صدور پروانه های شكار ویژه درست است چرا سازمان به پنهان كاری اصرار دارد و به جای اطلاع رسانی درست از آغاز كار، همواره بعد از كسب اطلاعات توسط خبرنگاران و انتشار در رسانه ها به پاسخ دادن اقدام می كند، اظهار داشت: درباره اطلاع رسانی امیدوارم كه مشكل با حضور آقای سپنجی رفع گردد. خدا شاهد است كه روزی كه این تصمیم را گرفتیم من گفتم باید حداكثر اطلاع رسانی را انجام دهیم چون حتماً با هجمه مواجه خواهیم شد. همان موقع تاكید كردم تا جایی كه می توانید اطلاع رسانی كنید.
حمید ظهرابی در پاسخ به پرسشی درباره كنوانسیون تنوع زیستی هم اظهار داشت: مرتبط با كنوانسیون تنوع زیستی هم هیچ تفاوتی در مرجعیت سازمان محیط زیست رخ نداده است. وزارت جهادكشاورزی یكی از نهادهایی بود كه دنبال این مرجعیت بود. البته بحث های ایمنی زیستی مرجعیتش با وزارت جهادكشاورزی شده كه آن یكی از پروتكل های كنوانسیون است اما خود كنوانسیون تكلیفش روشن است.
ظهرابی در پاسخ به پرسشی درباره رقابت سازمان محیط زیست با قرق های اختصاصی در صدور پروانه شكار اظهار داشت: خدا را شكر كه امروز مردم نگران قرق های اختصاصی هستند. زمانی كه قرق ها افتتاح شد با همین هجمه مواجه بودیم و ما باید توضیح می دادیم كه مساله بهره مندی مردم از منافع شكار است.
ظهرابی خاطرنشان كرد: به هیچ عنوان دولت نباید در رقابت با قرق اختصاصی قرار بگیرد. این مورد دلایل مختلفی هم دارد. ركورد و تروفه هایی كه در مناطق حفاظت شده محیط زیست قرار دارد و خود اهمیت حفاظت در مناطق حفاظت شده شایان توجه است.
وی اضافه كرد: من تاكید كردم كه قیمت پایه چه برای شكارچی خارجی و چه داخلی حتماً حداقل ۲۵ درصد از قیمت شكار در قرق های اختصاصی بالاتر باشد. ما برای قرق های اختصاصی خیلی زحمت كشیدیم و مطمئن باشید كه ما تیشه به ریشه خودمان نخواهیم زد.
این مسئول اضافه كرد: كل مجوز شكاری كه با صندوق توافق كردیم تا كنون ۱۰۵ راس است.
ظهرابی در پاسخ به پرسشی درباره اینكه سعید نمكی باوجود اینكه سمتی در سازمان محیط زیست ندارد به علت اینكه شكارچی است و به شكار هم علاقه دارد در همه موارد تصمیم گیری سازمان محیط زیست بخصوص در حوزه حیات وحش دخیل است بدون اینكه در نشست های خبری حاضر شود و پاسخگو باشد اظهار داشت: سعید نمكی در زمان خانم ابتكار بعنوان مشاور در مناطق حضور پیدا می كرد و در زمان آقای كلانتری هم بعنوان مشاور فعالیت دارند. آقای نمكی چون به محیط زیست علاقه دارد و محیط زیستی است به ایشان حمله می گردد. ما از ظرفیت ایشان استفاده می نماییم و ایشان هم در تأمین منابع به ما كمك می كنند. در پیگیری درخواست های ما در دیگر دستگاه ها كمك می كنند و غیر از ایشان هم افرادی داریم كه به ما كمك می كنند.

1397/03/24
13:32:43
5.0 / 5
5212
تگهای خبر: حفاظت , شكار , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است