در گفت وگو با لوازم حیوان خانگی اعلام شد

گزارشی از هجوم ملخ ها در استان تهران نداشتیم

گزارشی از هجوم ملخ ها در استان تهران نداشتیم

لوازم حیوان خانگی: به دنبال رسیدن ملخ ها به استان های همجوار تهران و نگرانی از ورود آنها به این استان، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران اظهار داشت: تابحال گزارشی در خصوص افزایش تعداد ملخ ها نداشتیم. سازمان حفظ نباتات باید بررسی كند كه آیا جمعیت ملخ ها در استان تهران نسبت به قبل افزایش داشته است یا خیر تا در صورت افزایش، مبارزه با آنها را آغاز كند و نگذارد كه سبب خسارت و دردسر برای مردم شود.


محمد كرمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینكه تعداد ملخ ها اگر از یك حدی بیشتر شود آفت به حساب می آیند، اظهار نمود: دو نوع ملخ مهاجر و بومی وجود دارد. ملخ های مهاجر از نوع ملخ هایی هستند كه در استان های جنوبی كشور وجود دارند و از سمت شبه جزیره عربستان و صحرای آفریقا به مناطقی كه مرطوب تر است و پوشش گیاهی مناسب تری دارد، هجوم می آورند.
وی افزود: ملخ های بومی نیز ملخ هایی هستند كه در یك منطقه مانند استان تهران حضور دارند و وضعیت دما و بارش شرایط را برای تكثیر و تبدیل شدن آنها به آفت فراهم می آورد.
رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران با اشاره به اینكه تابحال گزارشی در خصوص هجوم ملخ ها در استان تهران نداشتیم، اشاره كرد: اینكه تعداد ملخ ها از حد استاندارد بیشتر شده است یا خیر و اینكه آیا این تعداد موجود می توانند سبب خسارت های اقتصادی و دردسر برای مردم شوند، را سازمان حفظ نباتات باید بررسی كند.
كرمی در ادامه اظهار داشت: چنانچه سازمان حفظ نباتات با بررسی های خود به این نتیجه برسد كه تعداد ملخ ها در استان تهران بیشتر از هر سال شده است و خسارت هایی برای كشاورزی به دنبال دارد باید مبارزه با آنها را آغاز كند.
وی با تاكید بر اینكه سازمان حفظ نباتات نباید بگذارد كه جمعیت ملخ ها در استان تهران زیاد شود و برای مردم دردسر ایجاد كند، اظهار نمود: اگر با ملخ ها مبارزه نشود می توانند از قسمت های جنوبی تهران یا استان های همجوار به سمت عرض های شمالی تر در استان تهران حركت كنند.
به گفته رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران، مبارزه با جمعیت طغیان كرده ملخ ها در استان های همجوار تهران بسیار مهم می باشد البته منظور از این مبارزه از بین بردن كامل جمعیت ملخ ها نیست.
كرمی درانتها اشاره كرد: ملخ ها غذای خیلی از حیوانات همچون پرندگان هستند بدین سبب تعداد آنها باید در حدی باشد كه به مراتع و زمین های كشاورزی لطمه نزند.




منبع:

1398/03/11
16:06:21
5.0 / 5
4471
تگهای خبر: بارش , پرندگان , حیات وحش , حیوانات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است