سفارش های محیط زیستی برای سفرهای نوروزی

سفارش های محیط زیستی برای سفرهای نوروزی

لوازم حیوان خانگی: یك فعال حوزه محیط زیست اظهار نمود: افرادی كه برای تفریح به دل طبیعت می روند حتما باید زباله ها را جمع آوری كرده و با خود برگردانند همینطور اگر برای پخت غذا هیزم آتش روشن می كنند موقع ترك محل از خاموش شدن كامل آتش اطمینان حاصل كنند تا از وقوع آتش سوزی جلوگیری شود.


میترا البرزی منش در گفت وگو با ایسنا اظهار نمود: مردم ممكن است هنگام سفر و اتراق در طبیعت با تعدادی از حیوانات وحشی اعم از پرنده ها، روباه، شغال، جوجه تیغی و... مواجه شوند. در چنین شرایطی باید مراقب باشند كه به هیچ وجه مزاحمت یا آزار و اذیتی برای این حیوانات نداشته باشند و كودكان را هم نسبت به این مورد هشیار كنند چون نباید فراموش نماییم ما انسان ها هستیم كه وارد قلمرو زندگی این حیوانات شده ایم. در نتیجه نباید هیچ آزاری به حیوانات وارد نماییم بلكه اجازه دهیم زندگی طبیعی خودشان را داشته باشند و از گرفتن این حیوانات یا پرتاب اشیا به سمت آنها جدا خودداری نماییم. همینطور مراقب باشیم كه آشیانه و لانه حیوانات مورد صدمه و تخریب قرار ندهیم.

به خودتان قول دهید هیچ آلاینده ای وارد طبیعت نمی كنید

این فعال حوزه محیط زیست با اشاره به اینكه شهروندان در هنگام كمپینگ در طبیعت می توانند یك قول به خودشان بدهند، اظهار داشت: آنان می توانند به خودشان قول دهند كه وقتی محل را ترك می كنند آلاینده ای را به محیط اضافه نكنند.
از وارد كردن مواد شوینده شیمیایی به منابع آب اجتناب كنید
به گفته البرزی منش معمولا ظروف را در چشمه ای كه در طبیعت باشد می شوییم. در چنین مواقعی باید حواسمان باشد كه از مواد شوینده شیمیایی استفاده نكنیم چون این مواد به طبیعت، بخصوص منابع آبی و آبزیان منطقه صدمه می زند ازاین رو ظروف كثیف را جمع و بعد از بازگشت از طبیعت و استقرار در اقامتگاه و... نسبت به شست وشوی آن اقدام نماییم.
رهاسازی ظروف شیشه ای در طبیعت خطر آتش سوزی را بالا می برد
وی با اشاره به اینكه اشیایی مثل شیشه در صورت قرار گرفتن در زیر حرارت آفتاب امكان وقوع آتش سوزی را فراهم می كنند، اظهار نمود: انداختن بطری و ظرف های شیشه ای خطر آتش سوزی در طبیعت را بوجود می آورد. اگر هیچ شی اضافه ای در طبیعت ریخته نشود از چنین فجایعی جلوگیری می گردد ازاین رو شهروندان باید زباله های خویش را به صورت كامل جمع و آن ها را از طبیعت خارج كنند.

این فعال حوزه محیط زیست در انتها اظهار داشت: از لگدمال كردن محیط طبیعی جدا خودداری كنید و با انتخاب یك نقطه مشخص در حفظ رستنی ها و گیاهان صحرایی منطقه كوشا باشید.




1396/12/26
15:33:38
5.0 / 5
4987
تگهای خبر: آب , آلاینده , حیوانات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است