با بحران پلاستیكی مبارزه نماییم

با بحران پلاستیكی مبارزه نماییم

لوازم حیوان خانگی: دبیر انجمن همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی اظهار داشت: امروزه می توانیم با استفاده از راهكارهای مختلف استفاده از ظروف و كیسه های پلاستیكی را تا حد امكان كاهش دهیم.



رضا ابراهیم در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینكه گردشگران طبیعت نباید هیچ اثری از خود در طبیعت به جا بگذارند، اظهار نمود: می توان به راحتی ظروف و كیسه های پلاستیكی را جایگزین كرد. برای مثال امروزه كیسه های پارچه ای به راحتی پیدا می گردد و حتی از ظروف خانگی و پیك نیكی می توان به جای ظروف یكبار مصرف بهره برد.

دبیر انجمن همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی ادامه داد: گردشگران طبیعت نه تنها باید از زباله ریختن در طبیعت خودداری كنند بلكه در صورت امكان تلاش كنند زباله هایی كه دور و اطرافشان ریخته شده را جمع و به محل های تعبیه شده برای جمع آوری زباله منتقل كنند.

ابراهیم با اشاره به اینكه درحال حاضر یكی از معضلات اصلی زیست محیطی كیسه ها و زباله های پلاستیكی هستند، اظهار داشت: تجزیه این مواد در طبیعت حتی ممكن است كه تا ۵۰۰ سال زمان ببرد و طی این مدت این زباله ها علاوه بر زشت كردن چهره طبیعت سبب آلوده شدن خاك می شوند و اگر داخل رود ریخته شوند آب را آلوده می كنند.

به گفته ابراهیم هم اكنون بیشترین زباله ای كه به دریاها و اقیانوس ها می ریزد ظروف و مواد پلاستیكی هستند كه در زندگی روزمره از آن ها استفاده می نماییم.

دبیر انجمن همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی در انتها با تاكید بر اینكه با تغییر رفتار و الگو می توانیم میزان مصرف زباله های پلاستیكی را كاهش دهیم، خاطرنشان كرد: به راحتی می توان با یكی از معضلات بزرگ زیست محیطی مقابله نمود تا هم طبیعت چهره زیباتری داشته باشد و هم آب و خاك آلوده نشوند.




1397/01/11
15:43:20
5.0 / 5
5095
تگهای خبر: آب , زیست محیطی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است