ویرانی های شدید دوریان در باهاما

ویرانی های شدید دوریان در باهاما

لوازم حیوان خانگی: سرپرست سازمان توسعه بین المللی آمریكا (یواس ای آی دی) شدت ویرانی های ناشی از طوفان دوریان در باهاما را با خسارات ناشی از بمب اتمی مقایسه كرده است.


به گزارش لوازم حیوان خانگی به نقل از ایسنا، "مارك گرین" گفت طی پروازی در ناحیه فوق، خسارات ناشی از طوفان در "گرند باهاما" و "جزایر آباكو" را مشاهده كرده است.
دوریان یكشنبه گذشته درحالی كه یك طوفان درجه پنج (قویترین حالت) بود با بادهایی به سرعت ۳۰۰ كیلومتر در ساعت باهاما را در هم كوبید.
تاكنون مرگ ۴۳ نفر در این كشور تایید شده با این وجود انتظار افزایش این آمار می رود.
هوبرت مینیس، نخست وزیر باهاما آمار كشته ها را "فاجعه بار و ویرانگر" توصیف كرده است.
بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، گرین می گوید: ماهیت متمركز ویرانی مرا تكان داد. بخش هایی از آباكو و باهاما هست كه در آنها خرابی های زیادی دیده نمی گردد، اما بخش ها و محلاتی هست كه ویران شده، طوری كه انگار روی آنها بمب اتمی انداخته اند.

"یواس ای آی دی" می گوید درحال همكاری با دولت باهاما برای ارائه سرپناه، مراقبت های پزشكی، مواد غذایی و آب است.
هزاران نفر از اهالی جزایر آباكو اهتمام دارند خودرا به ناسائو پایتخت باهاما برسانند. شماری هواپیمای مسافربری، كشتی های تفریحی و قایق ها و كشتی های دولتی برای انتقال آنها به ناسائو و همین طور ایالت فلوریدای آمریكا پهلو گرفته اند.
تاكنون حدود ۳۵۰۰ نفر به ناسائو منتقل شده اند. همین طور روز شنبه یك كشتی بزرگ تفریحی (كروز) ۱۴۰۰ نفر را به ریویرا بیچ در فلوریدا برد.
به گفته برنامه غذای جهانی سازمان ملل، حدود ۷۰ هزار نفر نیازمند مواد غذایی و سرپناه هستند. این جزایر حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
در شهر بندری "مارش هاربر" در آباكو ۹۰ درصد زیرساخت ها خسارت دیده یا از بین رفته است.
نخست وزیر باهاما اظهار داشت كه تداركات غذایی و آب كافی وجود دارد. با این وجود برخی از مردم در آباكو خشمگین هستند كه دولت به اندازه كافی به آنها كمك نكرده است.
هم حالا گارد ساحلی آمریكا و نیروی دریایی این كشور در حال انتقال تداركات هستند.
به گزارش بی بی سی، طوفان دوریان الان به یك چرخند (سیكلون) تبدیل گشته و روز شنبه در استان "نوا اسكوشیا"ی كانادا موجب سقوط درختان و قطع گسترده برق شد.




منبع:

1398/06/19
23:19:30
5.0 / 5
4733
تگهای خبر: آب , درختان , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است