وزش باد شدید در ۸ استان كشور

وزش باد شدید در ۸ استان كشور

به گزارش لوازم حیوان خانگی مدیركل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در ۸ استان كشور طی امروز (۲۰ بهمن) اظهار داشت: وزش باد شدید همراه با بارش باران و برف در بیشتر نقاط كشور تا اواخر روز سه شنبه (۲۲ بهمن) ادامه دارد.



صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا اظهاركرد: بر مبنای تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی امروز (۲۰ بهمن) برای سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز دراستان های قزوین، البرز، تهران، و سمنان و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مركزی بارش برف و باران گاهی همراه با وزش باد شدید و كاهش نسبی دما و برای بخش هایی از استان های فارس، كرمان، بوشهر، و هرمزگان، ابرناكی در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق پراكنده و گاهی وزش باد شدید پیشبینی می شود.

مدیر كل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این كه طی امروز (۲۰ بهمن) تشكیل توده گرد و خاك روی كشور عراق و حركت شرق سوی آن به سمت مرزهای ایران، بخش هایی از جنوب غرب و غرب را تحت تأثیر قرار می دهد، اظهار داشت: فردا (۲۱ بهمن ) بارش برف و باران و وزش باد در سواحل دریای خزر، شمال غرب و بعضی از نقاط غرب و استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، دامنه های زاگرس مركزی و شمال شرق ادامه دارد.

وی افزود: در اواخر وقت فردا (۲۱ بهمن ماه) به تدریج از شدت بارش در نواحی غربی كم می شود و با حركت سامانه بارشی به سمت شرق، برای جنوب كرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و گاهی خیزش گرد و خاك پیشبینی می شود.

به گفته ی ضیائیان طی روز سه شنبه (۲۲ بهمن) برای استان های هرمزگان، كرمان؛ سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گاهی گرد و خاك دور از انتظار نیست. همینطور از اواخر وقت امروز از میزان بارش ها كم می شود.

مدیركل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این كه طی روز چهارشنبه (۲۳ بهمن) سامانه بارشی از كشور خارج می شود و برای اغلب نقاط جوی نسبتا آرام پیشبینی می شود، اظهاركرد: طی روز پنج شنبه (۲۴) بهمن به جز بخش هایی از شمال غرب در بیشتر مناطق كشور جو نسبتا پایداری انتظار می رود.

وی با اشاره به اینكه تا روز سه شنبه در بیشتر نقاط كشور وزش باد شدید پیشبینی می شود، اظهاركرد: امروز (۲۰ بهمن) در استان های تهران، سمنان، اصفهان، قم، مركزی، یزد، فارس، خراسان جنوبی و طی روز دوشنبه (۲۱ بهمن ماه) در استان های یزد، كرمان، سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، فارس و طی روز سه شنبه (۲۲ بهمن ماه) در استان های مركزی، تهران، قم، یزد، كرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و هرمزگان باد شدید می وزد.

ضیائیان با بیان این كه از امروز تا چهارشنبه (۲۰ تا ۲۳ بهمن) دمای هوا در بیشتر مناطق كشور بین ۸ تا ۱۵ درجه سانتیگراد كاسته می شود، اظهار داشت: طی روزهای یكشنبه تا سه شنبه دریای خزر و خلیج فارس به علت وزش باد شدید مواج خواهد بود.

مدیر كل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده خاطرنشان كرد: آسمان تهران فردا (۲۱ بهمن) نیمه ابری، به تدریج ابری در اوایل شب همراه با بارش باران و برف و گاهی وزش باد و به تدریج كاهش دما با حداقل دمای صفر و حداكثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (۲۲ بهمن) ابری و مه آلود همراه با بارش برف و در پس از ظهر وزش باد همراه با كاهش ابر و كاهش دما با حداقل دمای ۳- و حداكثر دمای ۲ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.




1398/11/20
13:26:24
5.0 / 5
4248
تگهای خبر: بارش , گرد و خاك , هوا , هواشناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است