كاهش نسبی دما و بارش باران در نقاط مختلف كشور

كاهش نسبی دما و بارش باران در نقاط مختلف كشور

لوازم حیوان خانگی: مدیر كل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز(۳ اردیبهشت ماه) كاهش نسبی دما درغرب، مركز، جنوب وشرق دریای خزر و روز سه شنبه (۴ اردیبهشت ماه) در شمال شرق و شرق كشور پیش بینی می گردد.



احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا اضافه كرد: بر مبنای تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز(۳ اردیبهشت ماه) سامانه بارشی در بیشتر مناطق كشور به جزبخش هایی از جنوب شرق فعال است. عمده فعالیت این سامانه تا بعد ظهر امروز در نیمه غربی كشور پیش بینی می گردد و بعد از آن از میزان بارش در شمال غرب، غرب وجنوب غرب كشور كاسته می گردد و تمركز در شمال شرق، نیمه شرقی سواحل، مركز، دامنه های البرز شرقی، دامنه های زاگرس مركزی و جنوبی خواهد بود و در این مناطق سبب رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ می گردد.

وی در ادامه اظهار داشت: طی این مدت بارش درارتفاعات مركزی، البرز و زاگرس به صورت برف خواهد بود. دراین روز در بیشتر مناطق كشور وزش باد شدید پیش بینی می گردد. دریای خزر هم مواج است. امروز به دلیل وزش باد شدید جنوب شرق خلیج فارس بخصوص سواحل بوشهر و خوزستان مواج خواهد بود.

مدیر كل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: با تشكیل توده گرد و خاك روی عراق احتمال وقوع پدیده گرد و خاك روی نوار غربی كشور وجود دارد.

به گفته وی فردا (۴ اردیبهشت ماه) با عبور سامانه بارشی به سمت شرق گستره بارش شمال شرق كشور را در بر می گیرد. طی این روز رگبارهای خفیف و پراكنده در شمال غرب و شرق كشور دور از انتظار نخواهد بود. روز چهارشنبه ( ۵ اردیبهشت ماه ) بارش های پراكنده روی ارتفاعات شمال غرب و البرز مركزی پیش بینی می گردد.

وظیفه در انتها درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار داشت: فردا و پس فردا( ۴ و ۵ اردیبهشت ماه) آسمان تهران كمی ابری تا قسمتی ابری پیش بینی می گردد. بیشترین دمای هوای تهران فردا ۲۲ درجه سانتیگراد و كمترین آن ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود. بیشینیه و كمینه دما در روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت ماه) ۲۳ و ۱۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.




1397/02/03
13:36:48
5.0 / 5
4897
تگهای خبر: بارش , گرد و خاك , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است