رئیس سازمان هواشناسی:

نمونه های عینی توسعه ناپایدار در كشور، تغییر اقلیم قطعی است

نمونه های عینی توسعه ناپایدار در كشور، تغییر اقلیم قطعی است

لوازم حیوان خانگی: رئیس سازمان هواشناسی، تغییر اقلیم را قطعی دانست و اظهار داشت: اتفاقاتی كه در حوزه دریاچه ارومیه، زاینده رود و كارون رخ داده، نمونه های عینی توسعه ناپایدار است.



به گزارش لوازم حیوان خانگی به نقل از مهر رئیس سازمان هواشناسی كشور و نماینده ایران در IPCC در نشست اطلاع رسانی و آموزشی هیات بین الدولی تغییر اقلیم اظهار داشت: بحث تغییر اقلیم و بحث توسعه پایدار دو بحث در رابطه با هم است. ما شاهد اتفاقاتی در سطح كشور هستیم كه نمونه های عینی توسعه ناپایدار است. اتفاقاتی كه در حوزه دریاچه ارومیه، زاینده رود و كارون رخ داده یك بخش مربوط به خشكسالی است اما بخشی هم مربوط به این است كه ما توسعه ای در سطح منطقه انجام دادیم كه بیش از اندازه توان خرداقلیم آن منطقه است.
داوود پرهیزگار اضافه كرد: وقتی بیش از توان خرد اقلیم منطقه، توسعه انجام دهیم باید به سراغ آب های زیر زمین برویم و استفاده از آن ها هم حدی دارد و بزودی آن ها هم به آخر می كشد و ناچاریم به لایه های پایین تر برویم و امروز این اتفاق افتاده و ما نه تنها در آب های سطحی كه حتی در آبهای زیرسطحی هم دچار مشكل هستیم.
وی تصریح كرد: مشكلی كه در درك تغییر اقلیم وجود دارد این است كه تغییر اقلیم بسیار بطئی و كند شكل می گیرد و به همین علت واكنش ها نسبت به آن هم خیلی جاها زیر سؤال می رود و اینكه واقعاً رخ داده یا نه زیر سؤال می رود. اما شواهد علمی حاكی از این است كه رخ داده و حتی در خود ایران هم شاهدیم كه بارش ایران به مدت ۱۲ سال زیر نرمال بوده است. وقتی در چنین مدتی بارش زیر نرمال داریم یعنی تغییری رخ داده است.
رئیس سازمان هواشناسی خاطرنشان كرد: از طرفی افزایش دما را شاهدیم و این داده های سازمان هواشناسی كشور است بنابراین تغییر اقلیم رخ داده و برای آن در كشور مدرك داریم و لازم است كه تمام برنامه های توسعه ای را با عنایت به تغییر اقلیمی كه رخ داده بازنگری نماییم تا شاهد توسعه ناپایدار شبیه آنچه در اطراف دریاچه ارومیه و زاینده رود و كارون رخ داده نباشیم.

1397/03/28
14:52:33
5.0 / 5
5193
تگهای خبر: آب , اقلیم , بارش , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است